Let op! Geld lenen kost geld.
  • FAQ 'Mijn Rekening'

  • 1. Wat kan ik met Mijn Rekening?

    Mijn Rekening is uw persoonlijke beveiligde pagina op santander.nl waarmee u zelf uw financiële zaken met Santander regelt.

    Hiermee kunt u bijvoorbeeld uw betalingen en transacties volgen, zelf  uw adres wijzigen, geld overmaken van uw Santander rekening naar uw betaalrekening en gratis uw rekeningoverzicht downloaden. Heeft u een Persoonlijke Lening dan zijn de laatste twee opties voor u niet mogelijk.

    Klik hier voor informatie over Mijn Rekening

     


  • Een wijziging doorgeven

  • 1. Hoe geef ik een adreswijziging door?

    U kunt eenvoudig zelf uw adres wijzigen via Mijn Rekening. Klik hier om in te loggen op Mijn Rekening.
  • 2. Hoe wijzig ik mijn bankrekeningnummer?

    U kunt uw bankrekeningnummer wijzigen door ons een brief te sturen met uw handtekening.  Stuur de volgende kopieën met uw brief mee:

    • Kopie geldig legitimatiebewijs
    • Kopie bankafschrift van het nieuwe bankrekeningnummer (op naam van dezelfde persoon als het legitimatiebewijs)

    Klik hier voor de adresgegevens

  • 3. Hoe geef ik een nieuw telefoonnummer door?

    Voor het wijzigen van uw telefoonnummer kunt u contact opnemen met onze afdeling klantenservice. Wij zijn van maandag tot en met vrijdag van 09.00 - 18.00 uur bereikbaar via telefoonnummer 030 - 63 88 100.


  • Rekeningoverzichten

  • 1. Hoe vaak krijg ik rekeningoverzichten?

    Dat hangt af van welke lening u heeft. Heeft u een Doorlopend Krediet of Santander Card dan ontvangt u twee keer per jaar een rekeningoverzicht. Bij alle andere producten met een betaalkaart (o.a. Comfort Card, Media Markt kaart, Bill of Santander Betaalplankaart) ontvangt u vier keer per jaar een rekeningoverzicht. De uitzondering is de V&D klantenkaart, hiervoor sturen wij twaalf keer per jaar een rekeningoverzicht. Voor verzending van de rekeningoverzichten betaalt u € 1,50 per rekeningoverzicht. U kunt trouwens uw rekeningoverzicht ook gratis downloaden vanuit Mijn Rekening en aangeven dat u geen rekeningoverzichten per post meer wilt ontvangen.

    Heeft u een Persoonlijke Lening, dan ontvangt u geen rekeningoverzicht. Voor al onze leningen geldt trouwens wel dat u altijd gratis uw betalingen en opnames kunt bekijken via Mijn Rekening, uw persoonlijke pagina op santander.nl. Heeft u nog geen toegang tot Mijn Rekening? Klik dan hier en registreer u meteen.


     

  • AcceptEmail

  • 1. Wat is een AcceptEmail?

    Een Accept Email is een acceptgiro die u per e-mail ontvangt als u een betalingsachterstand heeft op uw rekening.  Met deze digitale acceptgiro kunt u eenvoudig via iDEAL uw betalingsachterstand betalen. Alle betalingsgegevens hebben wij al voor u ingevuld zodat u alleen nog de betaling hoeft te bevestigen.


  • 2. Hoe kan ik mijn betaling doen via AcceptEmail?

    Als u een Accept Email ontvangt van ons, dan betaalt u op dezelfde manier als via andere internetbetalingen via IDEAL.


    Accept Email stap voor stap:

    • Klik in de AcceptEmail op de betaallink of het AcceptEmail logo bovenaan de mail
    • U komt dan terecht in een beveiligde betaalomgeving waar u online kunt betalen via iDEAL
    • Kies hier uw eigen bank waarmee u online uw bankzaken kunt regelen
    • U komt dan terecht in de internetbankieromgeving van uw eigen bank waar alle relevante informatie nog eens wordt weergegeven. Deze gegevens zijn hetzelfde als die in de AcceptEmail
    Hierna kunt u de betaling afronden zoals u dat gewend bent. Uw bank geeft dan de betaling door aan Santander.

    Ook in de AcceptEmail kunt u zien of uw betaling gelukt is door de e-mail opnieuw te openen zodat het strookje aan de bovenkant opnieuw geladen wordt. U ziet dan dat de status "Te betalen" is veranderd in "Betaald".

  • 3. Wat is voor mij het voordeel om te betalen via AcceptEmail?

    Het voordeel voor u is dat u snel en direct uw betalingsachterstand betaalt. Alle informatie is van tevoren al ingevuld en omdat een Accept Email maar 1 x kan worden betaald, betaalt u nooit dubbel. Via Accept Email zien wij bovendien de volgende dag al dat u geen betalingsachterstand meer heeft. Bij een gewone betaling duurt dat meestal een paar dagen.