Wat kunnen wij voor u doen?

Dit zijn onzekere tijden. Als uw vertrouwde kredietverstrekker sinds 1992, verzekeren wij u dat onze dienstverlening tijdens de covid-19 crisis (oftewel het coronavirus) gewoon doorgaat, zodat u voor uw geldzaken op Santander kunt blijven vertrouwen.

Op deze pagina informeren wij u wat wij doen om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen blijven. Ook geven wij u tips over hoe u ons het beste kunt bereiken en wat wij voor u kunnen betekenen. Heeft u vragen? Kijk dan eerst bij de veelgestelde vragen of u het antwoord al kunt vinden.

Wij willen voorkomen dat u in de problemen komt. En als er al problemen zijn, willen wij samen met u zoeken naar een oplossing. Daar staat tegenover dat wij van u verwachten dat u contact met ons opneemt en meewerkt aan het zoeken naar een oplossing.

Voorkom een betaalachterstand en geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door! Kijk hier voor alle informatie.
Het is geen prettige gedachte, maar als u zou overlijden als gevolg van het coronavirus, dan keert de Nabestaandenbescherming uit zoals bij overlijden door een andere infectieziekte. Dat betekent dat uw dierbaren geen financiële gevolgen ondervinden van uw lening of krediet bij Santander.

Ja, al onze servicemedewerkers werken vanuit huis om u van dienst te blijven. Door meer contact en moeilijke omstandigheden kan het soms gebeuren dat u wat langer moet wachten om onze medewerkers te spreken. Desalniettemin zijn en blijven we bereikbaar tijdens onze normale openingstijden.

Heeft u uw financiering via een autodealer afgesloten?

e-mail:
customersupport@santander.nl


telefonisch:
030 – 63 88 290 (bereikbaar van maandag t/m vrijdag  09.00 - 18.00 uur)

Alle overige financieringen

e-mail:
klantenservice@santander.nl


telefonisch:
030 – 63 88 100 (bereikbaar van maandag t/m vrijdag 09.00 – 17.30 uur)

 

Omdat het langer kan duren dan normaal om u telefonisch of per e-mail van dienst te zijn, raden wij u vooral aan om gebruik te maken van Mijn Rekening. Onze mijn-omgeving is 24/7 voor u bereikbaar via computer, laptop of zelfs mobiele telefoon met de Santander App.

Het maakt niet uit of u een persoonlijke lening bij ons heeft of een doorlopend krediet. U kunt uw rekening vinden op:

Let op: voor een financiering die is afgesloten via een autodealer geldt dat er geen toegang tot Mijn Rekening mogelijk is.

Bent u bijvoorbeeld verhuisd of is uw telefoonnummer of e-mailadres gewijzigd? Pas dan zo snel mogelijk zelf uw contactgegevens in Mijn Rekening aan, zodat wij u sneller en beter van dienst kunnen zijn.
Dan kunt u eenvoudig uw andere rekening(en) toevoegen zodat u alle rekeningen één oogopslag ziet.

Let op, voor uw registratie is het belangrijk dat uw e-mailadres en mobiele telefoonnummer al bij ons bekend zijn. U vindt uw klantnummer terug in alle brieven of e-mails die wij u sturen. Vermeld altijd uw klantnummer zonder streepje!

Ja. Winkels zijn open, soms met aangepaste openingstijden. Daarnaast kunt u op de webshops van enkele van onze grootste winkelketens, zoals o.a. MediaMarkt, Fitwinkel, Raven HengelsportSierbestrating Jonk , GereedschapPro, Hout&Staal, Invitalis Fitness en Baitstar Voerboten uw aankopen financieren via Santander. Hoe? Heel eenvoudig. Kies uw product(en) en kies bij betaling voor Betaalplan of Betaal per Maand van Santander.

Nieuw! Betaal uw kunst in termijnen zonder rente via Kunstkoop van het Mondriaan Fonds

 

Laten we nu samen strijden tegen het coronavirus zodat we allemaal weer kunnen: aanraken, knuffelen, zoenen, spelen, dansen, werken, kortom terug naar de wereld waarvan we zoveel houden!

Wij dragen graag ons steentje bij aan de strijd tegen het coronavirus en doneren €0,50 voor iedere nieuwe aanmelding voor Mijn Rekening en voor iedere nieuwe download van de Santander App van 7 april t/m 31 mei 2020! Goed nieuws: we verlengen onze actie tot zeker 30 juni aanstaande. Heeft u nog geen toegang tot Mijn Rekening? Wacht dan niet langer en meld u nu aan! Help ons anderen te helpen.

   

Onze vaste klanten hebben een uitnodiging gekregen of krijgen nog een uitnodiging via e-mail om hun keuze voor het goede doel door te geven. Het doel met de meeste stemmen krijgt de grootste donatie.

Wij zullen wekelijks een donatie storten op beide doelen. Zie hieronder hoeveel er na 7 weken is gedoneerd! U kunt ons helpen door u aan te melden bij Mijn Rekening of de Santander App te downloaden. Doe het nu.

€2.717,33

naar de Voedselbanken

€1.805,67

naar het Rode Kruis

All. Allemaal.

Omdat we allemaal in dezelfde situatie zitten. Omdat we allemaal gedwongen zijn iets te doen of te laten. Omdat het ons allemaal beïnvloedt. En omdat we allemaal iets willen doen.

Together. Samen.

Want alleen samen kunnen we geweldige dingen bereiken. Samen zijn we groter. En samen kunnen we meer, veel meer. De enige manier om dit virus te bestrijden is dit samen te doen.

Now. Nu.

Niet later, niet morgen. Maar nu. We kunnen niet wachten. We moeten controle nemen over de situatie en vooruit kijken. Maar vooral nu helpen. Het is urgent. Het is nu.

  • Cybercriminelen gebruiken vaak populaire trends en nieuws om mensen te misleiden om schadelijke bijlagen te openen, op links te klikken of gevoelige informatie te geven. Regeringen en internationale instanties waarschuwen mensen voor dit soort oplichting.

  • Onze Santander Consumer Benelux-teams werken hard om de wereldwijde cyberdreigingen te volgen. Santander is niet getroffen, maar we willen u eraan herinneren alert te blijven op verdachte berichten via e-mail. Lees onze tips zodat u deze kunt toepassen bij het ontvangen van e-mails van onbekende afzenders. Op deze manier kunt u onbekende afzenders herkennen en veilig blijven.
  • Santander Consumer Benelux zal u nooit om wachtwoorden vragen of vragen om software te downloaden.

  • Verwachtte u dit bericht? Herkent u de afzender? Vragen ze u iets te doen (klik op de link, doneer geld, open een bijlage, geef gevoelige informatie)? Als iets verdacht aanvoelt, klik er dan niet op maar rapporteer het.

    Stuur de originele mail naar het volgende email adres: cybersecurity_customers@gruposantander.com.

  • Iedereen wil goed geïnformeerd zijn; Zorg ervoor dat u uw nieuws van gerenommeerde bronnen ontvangt door naar hun officiële website te gaan. Klik niet op willekeurige links die op uw pad komen, vooral niet op instant messaging-kanalen (WhatsApp) en e-mails.

  • Navigeer alleen naar websites die u vertrouwt, zorg ervoor dat het webadres begint met https: // aangezien deze over het algemeen veiliger zijn.

  • Wees voorzichtig met niet-legitieme verzoeken om donaties, of dit nu via goede doelen of crowdfunding-sites is, laat u door niemand opjagen om een donatie te doen. Als iemand of een organisatie die u niet kent u vraag om donaties in contanten of met een cadeaukaart of door het overmaken van geld? Doe dat dan niet.

  • Stuur geen mediaberichten of e-mails met niet-geverifieerde inhoud door. Pas op voor nepnieuws en desinformatiecampagnes, die alleen gebruikt worden om mensen te alarmeren.

 

 

We raden u aan om het advies van het ministerie van Volksgezondheid op te volgen om niet meer af te rekenen met contant geld.

Met onze betaalkaarten (zowel Santander als MediaMarkt) kunt u overal met uw pin of contactloos afrekenen. Hiervoor betaalt u geen extra kosten. Online kunt u betalen via het e-Maestro netwerk.