Bij Santander kunt u in een - groeiend - aantal gevallen, digitaal uw contract ondertekenen via iDIN. Dit is een dienst van de samenwerkende banken om u makkelijk en veilig online te identificeren. In deze categorie leest u hoe iDIN werkt en hoe u het kunt gebruiken.

Als wij alle documenten hebben goedgekeurd en u het contract gelezen heeft en het ermee eens bent, krijgt u een e-mail van ons met een link om te ondertekenen met iDIN. U gebruikt dan de vertrouwde inlogmethode van uw eigen bank, net zoals bij iDEAL, en ondertekent u makkelijk, veilig en vertrouwd uw financieringscontract bij Santander.¬† Hoe werkt het? Kijk hieronder naar een…

Met iDIN worden uw persoonsgegevens pas verstuurd wanneer u toestemming heeft gegeven en uw gegevens worden veilig versleuteld verzonden. U heeft¬†geen aparte gebruikersnamen en wachtwoorden nodig want u gebruikt de inlogmethode van uw bank, net zoals iDEAL. De Consumentenbond heeft iDIN uitgeprobeerd bij de Belastingdienst en heeft vastgesteld dat het veilig is en makkelijk en…

Heeft u een gezamenlijke bankrekening met een bankpas waarop uw beider namen staan? Informeer dan bij uw bank of u met iDIN kunt ondertekenen. Het kan zijn dat iDIN zegt dat u niet gemandateerd bent om te ondertekenen. Dat betekent dat iDIN u niet herkent omdat u bij de bank anders geregistreerd staat, met andere woorden: de naam van de bankrekeninghouder is niet hetzelfde al…

Wanneer iDIN bij het ondertekenen zegt dat u niet gemandateerd bent om te ondertekenen, dan is de naam van de rekeninghouder niet dezelfde naam als in de leenaanvraag. Dit kan voorkomen bij een gezamenlijke rekening oftewel een en/of rekening waarbij u een bankpas heeft met beider namen en geen eigen inlog voor online bankieren. Gebruik in dat geval een andere bankrekening waar…

Zie hieronder een kleine animatie over iDIN. Voor nog meer informatie kunt u ook kijken op de website van iDIN: https://www.idin.nl/consumenten/