Met een Persoonlijke lening leent u een bedrag dat meteen helemaal aan u wordt uitbetaald. Wij spreken vooraf met u een looptijd, een rente en een maandbedrag af waarbij u de garantie heeft dat die niet veranderen tijdens de looptijd. Zo weet u vooraf altijd precies waar u aan toe bent. U ontvangt geen betaalkaart bij uw Persoonlijke lening omdat u tussendoor geen geld kunt opn…

Als u een eigen huis heeft, kan een Persoonlijke lening aantrekkelijker zijn dan een tweede hypotheek. Bij een Persoonlijke lening heeft u namelijk niet te maken met de hoge kosten voor de notaris, de tussenpersoon en het taxatierapport. Een Persoonlijke lening is bovendien eenvoudiger af te sluiten dan een hypothecair krediet. Als u geen eigen huis heeft en een woning huurt, …

Als uw aanvraag voor een Persoonlijke Lening definitief is goedgekeurd, maken wij meestal binnen twee werkdagen het geld aan u over naar de door u opgegeven betaalrekening. Ga terug naar de veelgestelde vragen over Persoonlijke lening

Als wij uw aanvraag hebben ontvangen, doen wij eerst een toetsing bij Bureau Krediet Registratie (BKR) om te zien of u andere leningen heeft (gehad) en hoe het terugbetalen van deze lening verloopt/verlopen is. Verder bekijken we alle gegevens die u heeft opgegeven. Als wij uw aanvraag accepteren, sturen wij u een offerte toe per e-mail.  Dit heet een voorlopige goedkeuring. De…

Nee. U ontvangt bij een Persoonlijke lening geen rekeningoverzichten, omdat de rente, de looptijd en het maandbedrag vaststaan. U heeft van ons ook de garantie dat deze niet veranderen tijdens de looptijd van uw Persoonlijke lening. U kunt zich wel aanmelden bij Mijn Rekening om uw geldzaken bij Santander te bekijken. Mijn Rekening Ga ter…

De rente die u betaalt hangt af van het bedrag dat u leent maar ook van de looptijd, dus hoe lang u erover doet om af te lossen. Wilt u een nieuwe lening afsluiten? Klik dan hier voor uw rente.  Heeft u al een Persoonlijke lening, kijk dan in uw leencontract voor de rente die u betaalt of check het via Mijn Rekening. Vraag nieuwe lening aan …

Besteedt u het geld van uw Persoonlijke lening aan het verbeteren of renoveren van uw eigen huis, bijvoorbeeld voor een keuken of badkamer, dan kan de betaalde rente aftrekbaar zijn van de belastingen. Voorwaarde is dat de lening écht bedoeld moet zijn voor uw eigen woning. Informeer hiervoor bij de belastingdienst of bij uw eigen belastingadviseur, u bent zelf verantwoordelijk…

Nee. De rente staat vast tijdens de hele looptijd van uw Persoonlijke lening. Ga terug naar veelgestelde vragen over Persoonlijke lening

Een renteoverzicht van een Persoonlijke lening kunt u gemakkelijk opvragen bij onze afdeling klantenservice. Stuur een e-mail naar klantenservice@santander.nl of bel 030 - 63 88 100 (bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 - 17.30 uur). Ga terug naar de veelgestelde vragen Persoonlijke lening

Ja, u kunt eerder aflossen. Vervroegd aflossen kan gunstig zijn omdat u dan eerder klaar bent en uiteindelijk minder rente betaalt. Hier gelden – in het geval van een persoonlijke lening – echter wel specifieke regels voor. Voor extra of eerder aflossen van een persoonlijke lening betaalt u een boeterente. Dat hangt af van het moment in de looptijd van uw lening waarop u wilt a…

Vooraf spreken we met u af wat u per maand betaalt. Dit is een vast bedrag waarbij de rente is inbegrepen. Het maandbedrag incasseren wij iedere maand automatisch van uw betaalrekening zoals we dat afgesproken hebben in uw leencontract. We incasseren zo lang als de looptijd van uw lening is. Is de looptijd verstreken en hebben wij alle maanden het afgesproken maandbedrag kunnen…

Vooraf spreken we met u af wat u per maand betaalt, uw termijnbedrag, en hoe lang u dat bedrag betaalt. Uw termijnbedrag bestaat uit een deel rente en een deel aflossing. Heeft u nog geen Persoonlijke lening? Klik en bereken uw termijnbedrag. Bereken uw maandbedrag Heeft u al een Persoonlijke lening van Santander? Dan vindt u in uw leencontract terug h…

Ja, dat kan. Santander incasseert automatisch op de eerste dag van de maand. Maar komt dat niet uit, dan kunt u contact opnemen met de klantenservice en een andere dag van de maand kiezen. U heeft dan de keuze voor de achtste of de vijftiende of de 22e dag van de maand. Ga terug naar veelgestelde vragen over Persoonlijke lening