U kunt eenvoudig zelf uw adres wijzigen via Mijn Rekening. Klik hier om in te loggen op Mijn Rekening.

U kunt uw bankrekeningnummer wijzigen door een e-mail te sturen naar klantenservice@santander.nl (een brief per post voorzien van uw handtekening mag ook). Stuur de volgende kopieën mee: Kopie geldig legitimatiebewijs; Kopie bankafschrift van uw nieuwe bankrekeningnummer (op naam van dezelfde persoon als het legitimatiebewijs). Wij sturen u dan een Doorlopend machtingsfo…

Voor het wijzigen van uw telefoonnummer kunt u contact opnemen met onze afdeling klantenservice. Klik hier voor onze contactgegevens. Op dit moment kunnen mobiele telefoonnummers alleen schriftelijk worden gewijzigd in een brief met handtekening + een kopie ID. De reden hiervoor is dat het mobiele telefoonnummer onderdeel is van het registratieproces en validatieproces voor Mi…

Een accept e-mail is een acceptgiro die u per e-mail ontvangt als u een betalingsachterstand heeft op uw rekening. Met deze digitale acceptgiro kunt u eenvoudig via iDEAL uw betalingsachterstand betalen. Alle betalingsgegevens hebben wij al voor u ingevuld zodat u alleen nog de betaling hoeft te bevestigen.

Als u een accept e-mail ontvangt van ons, dan betaalt u op dezelfde manier als via andere internetbetalingen met IDEAL. Voor de stap-voor-stap handleiding, lees verder AcceptEmail stap voor stap: Klik in de AcceptEmail op de betaallink of het AcceptEmail logo bovenaan de mail U komt dan terecht in een beveiligde betaalomgeving waar u online kunt betalen via iDEAL Kies…

Het voordeel voor u is dat u snel en direct uw betalingsachterstand betaalt. Alle informatie is van tevoren al ingevuld en omdat een Accept Email maar 1 x kan worden betaald, betaalt u nooit dubbel. Via Accept Email zien wij bovendien de volgende dag al dat u geen betalingsachterstand meer heeft. Bij een gewone betaling duurt dat meestal een paar dagen.

Geef uw klacht aan ons door! Uw klacht kunt u schriftelijk of per e-mail indienen.Per post: Santander Consumer Finance, t.a.v. afdeling Customer Care, Postbus 2343, 3500 GH Utrecht Via e-mail: customercare@santander.nl Nadat wij uw klacht hebben ontvangen, ontvangt u van ons een ontvangstbevestiging. Wij proberen uw klacht zo snel mogelijk op te lossen. Soms lukt dat niet en…

Voor elke klacht zoeken wij naar de beste oplossing. Bent u het niet eens met de uitkomst, ondanks de behandeling van uw klacht door onze afdeling Customer Care, schrijf dan naar:Santander Consumer Finance Klachtenmanagementt.a.v. de directiePostbus 23433500 GH Utrecht Wanneer u daarna ontevreden blijft over de behandeling  van uw klacht door Santander, dan kunt u een formele…

Heeft u de Nabestaandenbescherming naast uw Persoonlijke Lening afgesloten en u overlijdt voordat uw lening is afbetaald, dan wordt de schuld afgelost die u op dat moment nog heeft* af. Heeft u de Nabestaandenbescherming afgesloten bij een Doorlopend Krediet, dan wordt altijd de kredietlimiet uitbetaald. Uw lening wordt afgelost en het restbedrag tot aan de kredietlimiet wordt…

De premie voor de Nabestaandenbescherming verschilt per leenproduct: Nabestaandenbescherming bij een Persoonlijke leningDe maandelijkse premie is 0,031% over uw leenbedrag, met een minimum van € 2,15 per maand. Verder betaalt u eenmalig €12,50 poliskosten aan de verzekeraar en eenmalige bemiddelingskosten van € 199,- aan Santander. De bemiddelingskosten worden ingehouden bij…

Voor iedereen tot 58 jaar die een Doorlopend Krediet of Persoonlijke Lening van Santander heeft. U kunt de verzekering Santander Nabestaandenbescherming direct bij uw lening afsluiten.

Als u bij ons een nieuwe lening aangaat en tussen de 18 en 58 jaar oud bent, kunt u de Santander Nabestaandenbescherming direct afsluiten bij uw lening om uw nabestaanden te beschermen.

Op de polis staat hoe lang de verzekering duurt. U betaalt premie per maand. De verzekering loopt minimaal één jaar. De verzekering loopt automatisch door. U hoeft daarvoor niets te doen. Als u de verzekering wilt stopzetten, kan dat op elk moment vanaf één jaar na de ingangsdatum van de verzekering.

Als u  de verzekering Santander Nabestaandenbescherming wilt stoppen, kunt u op elk moment vanaf één jaar na de ingangsdatum de bescherming opzeggen. Stuur, minimaal één maand vooraf, een brief met uw opzegging, klantnummer en uw handtekening naar de verzekeraar.

U kunt de Santander Nabestaandenbescherming direct bij uw aanvraag voor een offerte voor een Doorlopend Krediet of Persoonlijke Lening van Santander, aanvragen.

U bent klant bij Santander Consumer Finance S.A., branche Nederland met uw persoonlijke lening (lening op afbetaling) of uw doorlopend krediet. Santander Consumer Finance opereert als tussenpersoon om u een verzekering bij uw krediet aan te bieden. Dit betekent dat wij u een verzekering aanbieden via één van onze verzekeringspartners: CNP Santander Insurance (CNPSI) of London G…

Indien u een claim wenst in te dienen, doet u dit rechtstreeks via uw verzekeraar. Check eerst wie uw verzekeraar is: CNP Santander Insurance of London General Insurance. U vindt uw verzekeraar terug op uw polisformulier. Uw verzekeraar is afhankelijk van de datum waarop u de polis afgesloten heeft. Klik hier om na te gaan wie uw verzekeraar is. Bent u niet zeker? Neem dan con…

Onze verzekeringspartners werken zelf ook samen met een partij die uw claim zal behandelen. Wie uw claim behandelt, hangt af van de datum waarop u de polis afgesloten heeft. Polis tot en met 16 april 2018 : The Warranty Group (TWG) / Assurant ~ partner van London General Insurance (LGL/LGI) Polis vanaf 17 april 2018 : Marsh ~ partner van CNP Santander Insurance (CNPSI). …

Nee, u bent niet verplicht om de Nabestaandenbescherming af te sluiten. Wel beschermt dit uw familie tegen een extra financiële last bij overlijden.

Heeft u een klacht? Dan kunt u daarover een brief sturen naar de verzekeraar. Verwijs in uw brief naar het polisnummer.  Bent u niet tevreden met de beslissing van de directie? Stuurt u dan een brief naar:Klachteninstituut Financiële DienstverleningPostbus 932572509 AG Den Haag

Ja, uw leeftijd bepaalt voor een deel of u in aanmerking komt voor de verzekering. Voor de nabestaandenbescherming moet u tussen de 18 en 58 jaar oud zijn.

Er zijn een aantal risico's uitgesloten. In de algemene voorwaarden kunt u de lijst raadplegen. Deze lijst is niet limitatief.

Santander Consumer Finance biedt u via Chubb, het Familie Zorgplan. Deze verzekering kan in ieder geval de financiële zorgen wegnemen. Het Familie Zorgplan keert uit na overlijden ten gevolge van een ongeval waar ook ter wereld. U kunt zich al verzekeren voor een premie van €9,89 per maand voor een uitkering van €100.000 bij overlijden in Nederland en €200.000 bij overlijden in…

Na de eerste schok moeten meestal meteen al hoge uitgaven worden bekostigd. Niet altijd biedt uw zorgverzekering daarop een antwoord. Ook aanpassingen in het dagelijks leven zullen nodig zijn, die niet alleen de invalide zelf kunnen treffen maar ook de rest van het gezin. In een later stadium kunnen nog duurdere aanpassingen nodig zijn, denk hierbij bijvoorbeeld aan een aangepa…

Om te zorgen dat u uw vaste lasten kunt blijven betalen en de leuke dingen in het leven kunt blijven doen in geval van tijdelijke arbeidsongeschiktheid door een ongeval en- of ziekte of onvrijwillige werkloosheid, heeft CHUBB in samenwerking met Santander de verzekering Budget Bescherming ontwikkeld.Het is een verzekering die maximaal €425 per/maand uitkeert gedurende 12 maande…

Geld opnemen kan bij Santander Consumer Finance door het afsluiten van een persoonlijke lening. Dit is al mogelijk vanaf een bedrag van 2500 euro tot en met 50.000 euro. Bereken zelf het gewenste maandbedrag aan de hand van het leenbedrag en de looptijd en vraag direct uw offerte aan.Na goedkeuring van uw aanvraag ontvangt u het geld op uw rekening. Bereken maand…

Wij hebben meerdere ABN bankrekeningnummers voor verschillende leenproducten.  Heeft uw een auto- of motorfinanciering via een dealer afgesloten, dan kunt u de bedragen overmaken naar bankrekening : NL37ABNA0487637518 Heeft uw een ander type financiering zoals een geldlening of MediaMarkt product, dan kunt u de bedragen overmaken naar bankrekening: NL22ABNA0487710150 Ver…

Een lening oversluiten betekent dat u bij een kredietverstrekker geld leent om uw andere leningen af te lossen. U neemt in dit geval dus een lening bij Santander om andere leningen af te betalen. Om dit te doen zijn er 3 stappen. Tel eerst uw leningen bij elkaar op en bereken dan uw besparing. Daarna kunt u direct uw lening aanvragen. Klik hier  voor het  . Hulp nodig? Bel 030…

U kunt verschillende soorten leningen oversluiten. Denk bijvoorbeeld aan: ● Persoonlijke lening ● Doorlopend krediet ● Rood stand op je betaalrekening● Creditcardschulden ● Postorderkredieten Onderhandse leningen, dus bijvoorbeeld bij familieleden of vrienden, kunt u niet oversluiten.

Hoeveel en óf u bespaart is afhankelijk van de leningen die u oversluit en de betaalttermijnen die u kiest. U kunt dit gemakkelijk uitrekenen met onze calculator.

Dat ligt aan de situatie. Bureau Krediet Registratie (BKR) registreert alle soorten leningen die er maar bestaan, van de telefoon die u afbetaalt bij een telefoonabonnement tot een persoonlijk lening. Kredietverstrekkers gebruiken BKR vervolgens om te kijken of het voor u verantwoord is om een nieuwe lening af te sluiten. Zo ook Santander: wij kijken bij BKR of u een lening bij…

Nee dit kan niet. Wij gebruiken het BKR om te kijken of het voor u verantwoord is om een nieuwe lening af te sluiten. Bureau Krediet Registratie (BKR) registreert alle soorten leningen. Dat betekent bijvoorbeeld ook de telefoon die u afbetaalt bij een telefoonabonnement.Wij moeten deze toets doen om u een lening te kunnen verstrekken.

Ja, dat kan. Als de inkomen-lastentoets, die Santander uitvoert, het toelaat kunt u altijd een bedrag bijlenen. Vraag simpelweg een hoger leenbedrag aan en u hoort vanzelf wat de mogelijkheden zijn.

Het maandbedrag is precies zo berekend dat u binnen de vastgestelde afgesproken looptijd uw nieuwe lening heeft afgelost. U betaalt iedere maand een vast bedrag aan uw kredietverstrekker. Dit bedrag bestaat voor een deel uit aflossing en voor een deel uit rente. De rente betaalt u over het deel dat u nog niet heeft afbetaald. Dat maakt het rentedeel gedurende de looptijd dus st…

Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat er iets aan uw situatie verandert waardoor u moeite krijgt met het aflossen van uw lening. Arbeidsongeschiktheid, werkloosheid of een scheiding – dit soort grote veranderingen in uw leven heeft u niet altijd in de hand, maar kunnen een grote impact hebben op of u uw lening nog kunt terugbetalen. Het belangrijkste in een dergelijk geval is…

Voor een leenaanvraag heb je een bankafschrift nodig. We hebben hieronder een overzicht gegeven hoe een bankafschrift te donwloaden van zoveel mogelijk banken, op alfabetische volgorde.: ABN AMRO 1. Log in op je rekening bij ABN AMRO. 2. Klik op de betreffende rekening. 3. Klik bovenin het scherm op 'Tools'. 4. Vervolgens klik je op 'Afschriften' en 'Fin. Jaaroverzicht'. 5. Se…

U vindt deze informatie in Mijn Rekening. Heeft u nog geen inlog voor Mijn Rekening? Registreer u dan snel.