
Bent u klant bij ons en heeft u een doorlopend krediet met variabele rente?
Dan komt u mogelijk in aanmerking voor compensatie.
U ontvangt automatisch bericht
Klanten die in aanmerking komen voor compensatie ontvangen hierover automatisch bericht van ons via e-mail of een brief. De berekening van compensatie wordt voor iedere klant op maat gemaakt en dat kost tijd. Wij doen ons best om alle klanten die in aanmerking komen zo snel mogelijk te informeren. Dit betekent dat u als klant op dit moment zelf geen actie hoeft te ondernemen.
De Compensatieregeling geldt voor de periode vanaf 1 januari 2008 tot 1 april 2018.
→ Als uw doorlopend krediet voor 1 januari 2023 is beëindigd, dan komt u niet in aanmerking voor compensatie op basis van de compensatieregeling.
→ Ook als u een doorlopend krediet bij ons heeft afgesloten na 1 april 2018 of als de rente van uw doorlopend krediet in die periode lager was dan de marktrente, komt u niet in aanmerking voor compensatie op basis van de Compensatieregeling. U zult dan ook geen bericht van ons ontvangen.
→ Indien u een klacht heeft over uw doorlopend krediet, dan kunt u gebruikmaken van de mogelijkheid om een klacht bij ons in te dienen. Indien u onze interne klachtenprocedure al heeft doorlopen kunt u terecht bij het Kifid. Een procedure starten bij de burgerlijke rechter kan altijd.
Op deze pagina vindt u achtergrondinformatie over de Compensatieregeling en beantwoorden wij veelgestelde vragen. Mocht u een vraag hebben waarop u het antwoord niet kunt vinden op deze pagina, dan kunt u contact opnemen met onze medewerkers via mail rente.compensatie@santander.nl of telefonisch 030-638 8052.
Om een persoonlijk compensatieaanbod voor u te kunnen berekenen en compensatie te kunnen uitkeren, hebben wij een compensatieregeling ontwikkeld die uit een aantal stappen bestaat. U dient alle stappen in de compensatieregeling op te volgen. U heeft 6 weken de tijd om de compensatieregeling af te ronden en uw persoonlijke compensatieaanbod te ontvangen. Daarna heeft u weer 2 weken de tijd om de vaststellingsovereenkomst voor het compensatieaanbod te ondertekenen.
Na het voltooien van iedere stap ontvangt u een e-mail met informatie voor de volgende stap. Als u de compensatieregeling niet binnen de gestelde termijnen voltooit, dan vervalt uw recht op compensatie en kunt u geen beroep meer doen op de compensatieregeling. U houdt wel het recht om over uw doorlopend krediet een klacht in te dienen bij ons, bij het Kifid of om een procedure te starten bij de burgerlijke rechter.
Heeft u het compensatieaanbod geaccepteerd? Dan heeft u tot 14 dagen na de datum van ondertekening de tijd om hierop terug te komen. Dat noemen wij uw herroepingsrecht. Dit is kosteloos en u kunt hiervoor contact met ons opnemen via e-mail rente.compensatie@santander.nl. U ontvangt een bevestiging zodra uw verzoek verwerkt is.