Santander uitgeroepen tot beste Retail bank ter wereld
Santander is uitgeroepen tot de beste Retail bank ter wereld (ook bekend als ‘Global Best Bank for Consumers’) tijdens de Euromoney Awards for Excellence, als erkenning voor de transformatie die de bank de afgelopen twee jaar heeft doorgemaakt.
Volgens Euromoney heeft Santander “meer gedaan dan welke andere gevestigde bank ter wereld dan ook” dankzij de wereldwijde integratie, het nieuwe digitale platform en de “heruitvinding van haar filialen” (Work Cafés). Het tijdschrift benadrukt ook de uitbreiding van de bank naar markten zoals de Verenigde Staten met Openbank, de vereenvoudiging van producten en de verbeterde efficiëntie. Euromoney stelt dat deze transformatie Santander, de grootste internationale bank ter wereld buiten Azië met 175 miljoen klanten, “beter in staat stelt om internationale schaalvoordelen te benutten.”
Van de 23 onderscheidingen die Santander heeft ontvangen, is een ander hoogtepunt de erkenning als ‘Beste Bank’ in Latijns-Amerika, evenals vier individuele ‘Beste Bank’-prijzen in Argentinië, Brazilië, Chili en Portugal. Daarnaast blijft de MKB-divisie speciale erkenning ontvangen in Latijns-Amerika (‘Beste Bank’), Europa (‘Beste Digitale Bank voor het MKB’) en Spanje (‘Beste Bank’).

"We are delighted to be named best retail bank in the world by Euromoney. This recognition reflects the outstanding efforts of our teams and their dedication to supporting the 175 million people and businesses we serve. I’m grateful to Euromoney for acknowledging the impact they are making and would like to thank all of our employees for their continued hard work and commitment."
Ana Botín, Banco Santander executive chair