Wat als ik een betaalachterstand heb?
Neem contact met ons op en samen vinden we een oplossing. Wacht niet te lang: hoe eerder u ons belt, hoe beter we u kunnen helpen. Klik voor de folder "Help, ik heb een betaalachterstand".
Betaalafspraak
De kans is groot dat we een betaalafspraak met u maken. Wij kunnen uw maandbedrag bijvoorbeeld verlagen, zodat u een tijdje minder af hoeft te lossen. Of we passen uw krediet aan, zodat dit beter past bij uw nieuwe situatie. Belangrijk is dat u uw afspraken nakomt. Zo voorkomt u dat uw problemen groter worden, of dat de afspraken die we maakten vervallen.
Hoe werken de betalingen als ik een betaalafspraak met jullie maak?
U krijgt dan van ons een e-mail voor de eerste betaling van onze afspraak. Hierin zit een link voor de betaling. Wij noemen dit een AcceptEmail. Via de link in deze e-mail kunt u uw eerste betaling gemakkelijk en veilig via iDeal aan ons overmaken. U moet zelf de overige betalingen per maand doen, volgens afspraak.
Wat gebeurt er als ik niets doe?
Als u geen contact opneemt en de betalingsachterstand niet betaalt, dan heeft dat vervelende gevolgen voor u. Een achterstand moeten wij aan Bureau Krediet Registratie (BKR) doorgeven. U krijgt hier dan een achterstandsmelding. Hierdoor wordt het lastig voor u in de toekomst om een lening of hypotheek af te sluiten. Blijft de achterstand nog langer staan, dan schakelen we op een gegeven moment een deurwaarder in of verkopen we uw krediet aan een incassobureau.
Hoe neem ik contact op?
Dat kan op diverse manieren. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur.
Bel 030-6388400
E-mail klantbetalingen@santander.nl
WhatsApp 0683601965