PERSBERICHT
Santander Groep Augustus '21

De lancering van Getnet van PagoNxt versterkt de betalingsoplossing op afbetaling (Merchant Services) in Europa

Het fintech-bedrijf van Banco Santander, PagoNxt, heeft vandaag aangekondigd dat zijn Merchant Payment business in Europa wordt gelanceerd onder de merknaam Getnet. Buitenlandse en binnenlandse handelaren in zo'n 30 landen van verschillende omvang kunnen nu gebruikmaken van Getnet's uitgebreide aanbod aan veilige, betrouwbare en ongecompliceerde betalingsoplossingen om zo eenvoudiger en sneller te verkopen. Daarbij maakt het niet uit of ze klant zijn van Banco Santander of niet. Getnet, dat een sterke positie heeft in Spanje en Portugal, zal nu naar andere landen uitbreiden.

De diensten van Getnet zijn gericht op waardeproposities voor grote e-commerce retailers.

Dit zal geleidelijk worden uitgebreid met over-the-counter- en andere soorten betalingen. De komende maanden zullen de verkoopteams en het netwerk van Banco Santander de producten en diensten van de bank verspreiden, waarbij dit de behoeften van alle handelssegmenten in Europa zal dekken.

Getnet Europe heeft operationele hoofdkantoren en technologiehubs in München, Madrid, Dubai en Chennai, India. Getnet, dat 1,1 miljoen klanten heeft, verwerkte in 2020 90 miljard euro middels zo'n vier miljard betalingen. Het heeft nu al het op twee na hoogste klantenbestand en de hoogste omzet van Latijns-Amerikaanse bedrijven die Merchant Payment aanbieden. Het bedrijf is actief in Brazilië (waar het toonaangevend is op het gebied van e-commerce), Mexico, Chili, Argentinië en binnenkort ook in Uruguay. De aankoop van Wirecard's activa eerder dit jaar heeft PagoNxt in staat gesteld zijn plannen eerder door te voeren en Getnet veel sneller in Europa te lanceren.

Javier San Félix, chief operations officer bij PagoNxt: “Getnet wereldwijd op de markt brengen, ligt voor op plan en stelt ons in staat om onze klanten de best mogelijke diensten te bieden. Ons doel is om klanten in heel Europa en Amerika te helpen hun bedrijf te laten groeien door betalingen gemakkelijker en veiliger te laten verlopen met behulp van de best beschikbare technologieën.”

Getnet heeft wereldwijd meer dan 2.300 medewerkers. Ongeveer 600 daarvan bevinden zich in Europa. Het bedrijf wil zijn personeelsbestand daar met 20% verhogen om op die manier aan zijn ambitieuze groeistrategie te voldoen. Verder heeft Santander Brazilië de spin-off van Getnet Brazilië goedgekeurd. Onder voorbehoud van de noodzakelijke goedkeuringen van de regelgevende instanties, zal Getnet Brazilië naar verwachting vóór het einde van het jaar met PagoNxt geïntegreerd worden.

Getnet maakt deel uit van PagoNxt, een fintech-bedrijf dat de meest innovatieve en disruptieve betalingsoplossingen van Santander omvat. Het zal voortbouwen op de schaal van Santander, 150 miljoen klanten (waaronder vier MKB's) en 60 miljoen actieve kaarten om de aanzienlijke groei in betalingen te benutten. Daarbij zullen digitale transacties, naar verwachting, tussen 2020 en 2025 verdubbelen naar 10,5 biljoen Amerikaanse dollar. Santander is een van de eerste banken ter wereld die een ambitieus initiatief in een dergelijke omvang en aard onderneemt.

PagoNxt omvat de meest disruptieve betalingsoplossingen van Banco Santander samen. Het richt zich op drie kernspecialismen: Merchant Solutions voor bedrijven, Trade Solutions voor bedrijven en MKB's, en Consumer Solutions voor digitale persoonlijke financiële producten. Hoewel het bedrijf onderdeel uitmaakt van Banco Santander en meer dan 160 jaar bankervaring en 149 miljoen klanten wereldwijd heeft, is PagoNxt een autonoom bedrijf dat als fintech werkt en de digitale betalingsmarkt van snelle oplossingen voorziet. Het hoofdkantoor is gevestigd in Madrid en is in 14 landen vertegenwoordigd met een team van 1.700 betalingsexperts en ontwikkelaars wereldwijd. PagoNxt beschikt over nog eens 1.200 externe ontwikkelaars en levert zijn waardepropositie aan meer dan 1,1 miljoen handelaren en 300.000 internationale MKB's en bedrijven wereldwijd, en aan meer dan 600.000 consumenten. PagoNxt omvat Getnet, OneTrade, The Payments Hub, Ebury, Mercury TFS, Superdigital en anderen. Getnet Getnet, een bedrijf van PagoNxt, is een wereldwijde franchise die ontwikkeld is om handelaren van over de hele wereld kansen te bieden. Het verbetert de eenvoud, snelheid en veiligheid van betalingen voor verkopers via gateway, risicobeheer, verwerking, connectiviteit en afgiftediensten.

Getnet biedt handelaars toegang tot betalingen via meerdere kanalen, met meerdere betaalmethoden en in meerdere landen. Dit voldoet altijd aan de beste normen op het gebied van fraudebestrijding. In 2020 had het bedrijf meer dan 1,1 miljoen klanten en verwerkte het 90 miljard euro via zo'n vier miljard betalingen. Getnet heeft het op twee na hoogste klantenbestand en de hoogste omzet van Latijns-Amerikaanse bedrijven die Merchant Payment aanbieden. Het bedrijf is actief in Brazilië (waar het toonaangevend is op het gebied van e-commerce), Mexico, Chili, Argentinië en binnenkort ook in Uruguay. Getnet Europe heeft operationele hoofdkantoren en technologiehubs in München, Madrid, Dubai en Chennai, India. Het bedrijf heeft wereldwijd meer dan 2.300 medewerkers in dienst.

Banco Santander (SAN SM, STD US, BNC LN) is een toonaangevende retail- en commerciële bank, die opgericht is in 1857 en zijn hoofdkantoor in Spanje heeft. Het heeft een sterke positie in 10 kernmarkten van de regio's Europa, Noord-Amerika en Zuid-Amerika en is een van de grootste banken ter wereld wat betreft marktkapitalisatie. De bedrijfsdoelstelling is om mensen en bedrijven op een eenvoudige, persoonlijke en eerlijke manier financieel vooruit te helpen. Santander bouwt aan een meer verantwoordelijke bank en heeft een aantal toezeggingen gedaan om deze doelstelling te ondersteunen, waaronder het ophalen van meer dan 120 miljard euro aan groene financieringen tussen 2019 en 2025, en in dezelfde periode meer dan 10 miljoen mensen financieel sterker maken. Aan het einde van het eerste kwartaal van 2021 had Banco Santander in totaal 1,1 biljoen euro aan middelen, 149 miljoen klanten, waarvan 23,4 miljoen loyaal en 44,2 miljoen digitaal, 10.800 vestigingen en 190.000 medewerkers.

Download hier het persbericht in PDF