Santander is opnieuw erkend als het meest waardevolle Spaanse merk ter wereld in de Brand Finance Global 500-ranglijst voor 2024! Daar zijn we natuurlijk ongelooflijk trots op. Tevens draagt dit bij aan Interbrand’s Best Global Brands-ranglijst voor 2023, waarin we als een van de 100 meest waardevolle merken ter wereld zijn aangemerkt.

Waarom is een merk belangrijk?

Het merk van een bedrijf is meer dan een beeld dat het bedrijf identificeert. Het merk vertegenwoordigt ook de waarden en cultuur van een bedrijf. Het is immaterieel bezit dat een gevoel van verbondenheid, vertrouwen en identiteit bevordert bij werknemers, klanten, aandeelhouders en investeerders, en in de gemeenschap. Een merk onderscheidt niet alleen het ene bedrijf van het andere, maar genereert ook waarde en is een strategisch bezit dat verder gaat dan de tastbaarheid.

Santander-merk geeft onze cultuur en mentaliteit weer

Bij Santander weerspiegelt ons merk onze essentie, onze cultuur, onze mentaliteit en onze plaats in de wereld. Het vertegenwoordigt onze toewijding om mensen en bedrijven te helpen bloeien door een meer verantwoordelijke bank op te bouwen met ESG-normen als kern. De wereldberoemde rode vlam van Santander vertegenwoordigt de belangrijkste elementen van onze identiteit: vuur als symbool van de vooruitgang, passie en energie die ons helpt onze doelen te bereiken.

Brand Finance Global 500

Volgens Brand Finance wordt de rangorde van de merkwaarde bepaald door de combinatie van merksterkte, merkroyaltypercentages en merkomzet. Santander is een van de merken die hoog scoort in elke categorie (klik hier voor meer informatie over de methodologie).

Al vanaf het begin willen we ons Santander-merk laten schitteren in elk aspect van ons bedrijf, waaronder onze waarden en onze cultuur. Dit in de hoop het gevoel van vertrouwen en identiteit te bevorderen onder onze klanten, medewerkers, onze  aandeelhouders en in de gemeenschap. Dat we zijn opgenomen in de ranglijst van 500 merken bevestigt de inspanningen die we hebben geleverd om een ​​sterk en bloeiend merk te creëren.