{{searchResults.length}} resultaten voor '{{query}}'
Geen resultaten gevonden
Klachten
Ik wil een klacht indienen want mijn lening aanvraag is afgewezen. Hoe doe ik dat?
Als uw lening is afgewezen, is dat heel vervelend. U kunt hierover echter geen klacht indienen. Wel kunt u via e-mail via aanvraag@santander.nl o.v.v. uw aanvraagnummer opvragen waarom uw aanvraag is afgewezen.
De meest voorkomende reden voor afwijzing is dat de inkomsten-lastentoets aangeeft dat de financiële ruimte niet groot genoeg is om het maandbedrag van de gewenste lening te betalen.
Voor deze berekening werken we met leennormen die worden gehanteerd door alle financieringsmaatschappijen en banken. De laatste jaren zijn de leennormen door de overheid en de VFN (Vereniging Financiële instellingen Nederland) aangescherpt, waardoor het voor veel mensen lastiger is om te lenen. Dat vinden wij ook heel vervelend voor u, maar dit is echt ter bescherming van de aanvrager zelf. Voor meer informatie over de leennormen hebben wij een artikel met uitleg geschreven. Hopelijk biedt dit meer houvast.