{{searchResults.length}} resultaten voor '{{query}}'

Geen resultaten gevonden

Phishing en verdachte e-mails

Waarom ontvang ik een e-mail om mijn openstaande bedrag over te maken?

U zult nooit onverwacht een e-mail van ons ontvangen met het verzoek uw openstaande saldo over te maken als u hier niet zelf om heeft gevraagd. Heeft u wel zelf om een saldo-overzicht gevraagd, controleer dan alsnog goed of het bericht wel van ons is voordat u ergens op klikt of geld overmaakt!

Check voor u klikt; waar moet u op letten?

  • Controleer de afzender;
  • Controleer of u het bankrekeningnummer kent: check het met eerdere afschrijvingen;
  • Controleer of het bankrekeningnummer en de bedrijfsnaam corresponderen: uw bank geeft vaak een alert als dit niet klopt;
  • Wij vragen nooit om wachtwoorden of inlogcodes;
  • Bij twijfel, niet klikken maar bellen! Onze klantenservice helpt u graag. Bel 030-6388100 of 030-6388290 om te verifiëren of de e-mail legitiem is of mail naar klantenservice@santander.nl
  • Heeft u al geld overgemaakt naar een bankrekeningnummer dat niet van ons is, neem dan zo snel mogelijk contact op met uw eigen bank.

    Meer informatie over wat u kunt doen tegen phishing vind u in ons blog MoneyTalks.