Terug naar overzicht

Wat als mijn situatie verandert?

Santander is er ook voor u als uw situatie verandert. Belangrijk is dat u wijzigingen met financiële gevolgen altijd aan ons doorgeeft. Wij kunnen u helpen in een periode die onzeker, spannend, verdrietig of stressvol is. Wij denken graag met u mee om tot de beste oplossing te komen.

Wat als ik een nieuwe relatie krijg of ga scheiden?

Gaat u scheiden of heeft u een nieuwe relatie dan moet u veel zaken regelen. Niet alleen moet u omgaan met uw boosheid of verdriet, de omgang met uw eventuele kinderen regelen maar vooral veel financiële afspraken maken. Dan is het fijn als u voor uw krediet bij Santander wordt bijgestaan door een medewerker die u helpt bij het regelen van uw financiële zaken, goed luistert en met u meedenkt. Neem als uw situatie verandert zo snel mogelijk contact met ons op via de klantenservice. Wij zorgen ervoor dat u de juiste informatie ontvangt over wat u moet regelen. En hoe wij u hierbij kunnen helpen om een goede oplossing voor u te vinden.

Mogelijke oplossingen zouden kunnen zijn:
- U blijft samen verantwoordelijk voor het krediet. Er verandert niets.
- Het krediet komt op naam van één van de kredietnemers.
- Misschien wordt het krediet gesplitst en verdeeld. Dit kan een 50/50 verdeling zijn, maar dat hoeft niet. Afhankelijk van uw situatie is een andere verdeling mogelijk.
- Misschien wilt u uw deel al direct inlossen of wilt u uw maandtermijn en / of looptijd aanpassen.
- Misschien zijn de maandelijkse betalingen van de bestaande lening door de veranderingen niet meer haalbaar voor u.
  Wij kijken dan samen met u of wij uw lening kunnen aanpassen zodat deze betalingen wel weer haalbaar voor u zijn.

Wat als ik kinderen krijg of mijn kinderen gaan studeren?

Vaak verandert dan ook uw financiële situatie. Mogelijk past uw huidige krediet niet meer bij uw nieuwe situatie. Neem als uw situatie verandert zo snel mogelijk contact met ons op. Wij bekijken samen of uw huidige krediet nog bij u past. Is dit zo, dan verandert er niets. Past uw krediet niet meer bij u, dan kijken wij samen naar een mogelijke oplossing.

Wat als mijn partner of een van mijn naasten overlijdt?

Overlijdt uw partner of één van uw naasten dan moet u veel zaken regelen. Niet alleen moet u omgaan met uw verdriet, u moet ook naar uw financiën kijken en naar de afhandeling van de erfenis. Ook in dit geval kunnen wij u bijstaan bij het regelen hiervan. Neem zo snel mogelijk contact met onze klantenservice op. Wij zorgen ervoor dat u de juiste informatie ontvangt over wat u moet regelen. En hoe wij u hierbij kunnen helpen om een goede oplossing voor u te vinden.

Wat als ik ziek of arbeidsongeschikt raak, een nieuwe baan krijg of juist mijn baan verlies?

Raakt u arbeidsongeschikt, of verliest u uw baan? Dan moet u veel regelen en (financiële) afspraken maken. Of krijgt u juist een nieuwe baan? Dan is het fijn als u wordt bijgestaan door een medewerker van ons om u te helpen bij het regelen van uw financiële zaken, goed naar u luistert en met u meedenkt. Neem als uw situatie verandert zo snel mogelijk contact met ons op. Wij zorgen ervoor dat u de juiste informatie ontvangt over wat u moet regelen. En hoe wij u hierbij kunnen helpen om een goede oplossing voor u te vinden.

Mogelijke oplossingen zouden kunnen zijn: 
- Wij bekijken of uw huidige krediet nog bij u past. Is dit zo, dan verandert er niets.
- Past uw krediet niet meer bij u, dan kijken wij samen naar een oplossing.
- In sommige gevallen kunnen wij uw maandtermijn tijdelijk verlagen of zetten wij uw krediet om naar een andere vorm , bijvoorbeeld van een doorlopend krediet naar een aflopend krediet.
- Ook controleren wij of u bij ons of extern een bescherming heeft afgesloten . Zo ja, dan helpen wij u graag met het indienen van de claim.


Wij staan voor u klaar om uw vragen te beantwoorden zodat u zo snel mogelijk weer verder kan. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 18:00 uur.
Bel 030-6388100
E-mail klantenservice@santander.nl