Hi!

Voor je ligt alweer de derde editie van onze Retail Nieuwsbrief. We gaan er vanuit dat je al veel voordeel hebt kunnen halen uit onze voorgaande edities. En wees gerust, dat kun je nu weer, lees snel verder!
Heb je de mails van de voorgaande edities niet meer? No worries, want we hebben ze online gezet voor je. Zodat niet alleen jij maar ook je collega's op ieder moment al onze tips kunnen doorlezen. Scrol naar beneden voor de handige link!
We wensen je veel leesplezier met #3!

Hartelijk groet,

Sales Team Santander Consumer Finance

Tip 1

Hogere kans op acceptatie van de aanvraag?
Vraag je klant ALTIJD naar de partnergegevens.

Vertel je klant dat bij een (deels) digitale aanvraag, zowel de aanvrager als de partner een eigen e-mail
ontvangt om het ID - en eventuele andere documenten - te uploaden en om het contract te ondertekenen!


Ook Santander zet zich graag in voor een groener milieu en enige tijd geleden hebben wij daarom ons Groen Lenen product ontwikkeld voor de verduurzaming van de eigen woning.

Dankzij een extra laag rentetarief en looptijden van 120 - en 180 maanden, kan elke leverancier en installateur van zonnepanelen, laadpalen, warmtepompen en bijvoorbeeld windwokkels of isolatie van de woning, Groen Lenen inzetten als stimulans voor de aanschaf van duurzame woonoplossingen.
Inmiddels is duidelijk dat het maandbedrag voor Groen Lenen meestal volledig betaald kan worden met de maandelijkse besparing aan energiekosten! Een win-win situatie dus.

Groen Lenen is een uitstekend alternatief voor een 2e hypotheek

Het aangaan van een 2e hypotheek voor duurzame investeringen in woningen, is voor veel Nederlanders te veel gedoe met teveel bijkomende kosten.

Met Groen Lenen zijn er geen dure taxatie-, afsluit- & notariskosten. Extra aflossen is natuurlijk boetevrij en op ieder moment mogelijk. En de betaalde rente? Die komt gewoon in aanmerking voor Belastingteruggave.

POS financiering online afronden!

Bij Groen Lenen hanteren we het proces van POS-financieringen Online afronden zoals we in Nieuwsbrief #2 hebben besproken:
Start aanvraag bij leverancier/ installateur en afronding door de consument thuis.

Voordelen hiervan zijn natuurlijk privacy voor de klant en tijdsbesparing voor onze partner.
Belangrijk: zowel de klant als de partner van de klant, krijgen ieder een eigen e-mail voor het uploaden van documenten en het mede-ondertekenen van het contract. Correcte e-mailadresen van beiden zijn dus een must!

Nieuwe partner 2Solar

Groen Lenen wordt al door vele partners naar volle tevredenheid aangeboden. Onlangs is ook 2Solar toegetreden tot ons partnernetwerk voor Groen Lenen.

2Solar biedt een all-in-one softwareplatform - van lead tot verkoop, van ontwerp tot beheer - voor installateurs van zonnepanelen, warmtepompen, laadpalen en meer.
En nu kan de bij ons aangesloten installateur via het 2Solar platform voortaan ook eenvoudig en slim Groen Lenen aanvragen en de status van alle Groen Lenen-aanvragen terugvinden!

Op www.santander.nl/groen-lenen vertellen we je nog meer over ons mooie product en de mogelijkheden die het kan bieden. Ook vind je hier een overzicht van al onze partners.
Wil je ook Groen Lenen kunnen aanbieden? Vul dan het aanmeldformulier op onze Groen Lenen pagina in of bel onze afdeling Partner Services.


Tip 2
Rond je klant thuis de aanvraag af?

Vertel je klant dat de aanvraaglink maximaal 5 dagen geldig is en
dat de totale aanvraag binnen 30 dagen moet zijn afgerond.
Anders moet de aanvraag opnieuw ingediend worden :-(

Checklist voor jou als verkoper of webshop

Wist je dat wij een checklist beschikbaar hebben voor jou als verkoper, die je helpt om snel te zien welke eisen er aan je klant worden gesteld voor een financieringsaanvraag? Heel handig om bij de hand te hebben.

Minimale eisen

De checklist geeft je de kans om, voordat je een aanvraag doet, eerst een kleine screening te doen van je klant. Hiermee kun je al al gauw een aantal afwijzingen van financieringsaanvragen voorkomen. Je vindt op de checklist o.a. de volgende zaken terug:
  • de minimum- en maximumleeftijd voor een financiering
  • de inkomenseisen per leefsituatie
  • het soort inkomen dat niet meegenomen mag worden
  • het soort autobezit dat wel meetelt in de berekening van de leennormen
De minimale inkomenseisen per gezinssituatie zijn op dit moment als volgt:

Benodigde documenten

Daarnaast worden ook de benodigde documenten per leenbedrag beschreven in de checklist, zodat je beslagen ten ijs komt bij je klant.

Checklists voor je klant die thuis de aanvraag afrondt

We hebben ook checklists laten maken voor de klant die thuis de aanvraag afrondt. Zodat je die mee kunt geven en op deze manier ook jouw klant vooraf precies weet hoe te handelen en welke documenten nodig zijn.

Wil je ook checklists ontvangen?

Ga naar onze Toolbox Verkoper pagina en downloadt de checklist die voor jou geldt.

Weet je niet welke je kunt downloaden? Neem dan contact op met onze afdeling Partner Services, zij helpen je graag! Bel of mail Partner Services via 030 - 6388700 of ps@santander.nl. Kun je meteen ons gratis POS-materiaal bestellen :-)

Tip 3

Snelle check welk maandbedrag je klant gaat betalen?
Gebruik de pre-check calculator!

Ook te plaatsen op je website :-)

Gratis reclamemateriaal voor in je winkel

Klik op de button hieronder en je kunt direct - via e-mail- ons gratis POS materiaal aanvragen.
De ervaring leert tenslotte dat zichtbaarheid je omzet een enorme boost kan geven!



Voor ons product Groen Lenen zijn online leaflets, calculatoren en Checklists aanwezig. Ook deze materialen zijn
aan te vragen via bovenstaande knop bij onze afdeling Partner Services.

Contact

Telefoon: 030-6388700
alleen tijdens kantooruren (kies optie 2)
 
Vorige edities nog eens lezen?
Klik hier en scrol naar Nieuwsbrief