Welke documenten moet ik aanleveren voor een financiering?

Welke documenten u moet overleggen als bewijs, hangt af van uw persoonlijke situatie. Maar de volgende documenten zijn altijd belangrijk:

IDENTITEIT
  • Kopie (of foto in jpeg/jpg formaat) van paspoort of ID-kaart (eventueel inclusief verblijfsvergunning);
  • Of een pdf van uw identiteitsbewijs via de KopieID app van de overheid;
INKOMSTEN - LASTEN
  • Recente (niet ouder dan 2 maanden) pdf van bankafschrift van een volledige maand (te uploaden via uw bankomgeving)*;
  • NIEUW: of geef inzicht in uw bankafschrift via iDIN. Veilig en vertrouwd via de inlogmethode van uw bank geeft u inzicht in uw meest recente bankafschrift. Zo weet u zeker dat u meteen de juiste informatie aanlevert!;
  • Recente (niet ouder dan 2 maanden) pdf van uw loonstrook van dezelfde maand;
  • Geen loonstrook? Dan andere pdf van uw inkomensspecificatie zoals van een uitkering.

Veelvoorkomende uitzonderingen:

  • Wordt uw inkomen op een andere bankrekening gestort dan waarvan uw woonlasten (huur of hypotheek) worden afgeschreven? Dan hebben we van beide bankrekeningen afschriften nodig van dezelfde maand (upload pdf formaten).
  • Wordt u per week uitbetaald? Dan hebben we niet genoeg aan één loonstrook maar zullen we er twaalf (12) moeten ontvangen van opeenvolgende weken (upload pdf formaten).
  • Ontvangt u een onregelmatigheidstoeslag of een 13e maand? Dan zullen we ook dit moeten terugzien op uw loonstrook.

Voor al deze en andere uitzonderingen geldt: u krijgt via e-mail altijd heel precies te horen welke documenten wij van u nodig hebben.