Welke documenten moet ik aanleveren voor een lening?
Welke documenten u moet overleggen als bewijs, hangt af van uw persoonlijke situatie. Maar de volgende documenten zijn altijd belangrijk:
- Kopie van paspoort of ID-kaart (eventueel inclusief verblijfsvergunning);
- Recent (niet ouder dan 2 maanden) bankafschrift van een volledige maand*;
- Recente (niet ouder dan 2 maanden) loonstrook van dezelfde maand;
- Geen loonstrook? Dan andere inkomensspecificatie zoals van een uitkering.
Veelvoorkomende uitzonderingen:
- Wordt uw inkomen op een andere bankrekening gestort dan uw woonlasten (huur of hypotheek) vanaf worden geschreven? Dan hebben we van beide bankrekeningen afschriften nodig van dezelfde maand.
- Wordt u per week uitbetaald? Dan hebben we niet genoeg aan één loonstrook maar zullen we er vier moeten ontvangen van opeenvolgende weken.
- Ontvangt u een onregelmatigheidstoeslag of een 13e maand? Dan zullen we ook dit moeten terugzien op uw loonstrook.
Voor al deze en andere uitzonderingen geldt: u krijgt via e-mail altijd heel precies te horen welke documenten wij van u nodig hebben.
*vraagt u een financiering bij ons aan via een winkelier en is het aanvraagbedrag lager dan €1.000, dan is vaak een bankpas voldoende. Als dat zo is, dan leest u dat vanzelf in de e-mail die wij u sturen als u de aanvraag doet.