Welke documenten moet ik aanleveren voor een lening?

Welke documenten u moet overleggen als bewijs, hangt af van uw persoonlijke situatie. Maar de volgende documenten zijn altijd belangrijk:

  • Kopie van paspoort of ID-kaart (eventueel inclusief verblijfsvergunning);
  • Recent (niet ouder dan 2 maanden) bankafschrift van een volledige maand*;
  • Recente (niet ouder dan 2 maanden) loonstrook van dezelfde maand;
  • Geen loonstrook? Dan andere inkomensspecificatie zoals van een uitkering.

Veelvoorkomende uitzonderingen:

  • Wordt uw inkomen op een andere bankrekening gestort dan uw woonlasten (huur of hypotheek) vanaf worden geschreven? Dan hebben we van beide bankrekeningen afschriften nodig van dezelfde maand.
  • Wordt u per week uitbetaald? Dan hebben we niet genoeg aan één loonstrook maar zullen we er vier moeten ontvangen van opeenvolgende weken.
  • Ontvangt u een onregelmatigheidstoeslag of een 13e maand? Dan zullen we ook dit moeten terugzien op uw loonstrook.

Voor al deze en andere uitzonderingen geldt: u krijgt via e-mail altijd heel precies te horen welke documenten wij van u nodig hebben.

*vraagt u een financiering bij ons aan via een winkelier en is het aanvraagbedrag lager dan €1.000, dan is vaak een bankpas voldoende. Als dat zo is, dan leest u dat vanzelf in de e-mail die wij u sturen als u de aanvraag doet.