Hallo!

We hopen dat je genoten hebt van de 1e editie van onze Retail Nieuwsbrief! En misschien zelfs iets geleerd over hoe ontwikkelingen als PSD2 kunnen helpen jouw omzet te boosten met onze financieringsproducten.

Heb je de vorige editie gemist? Geen probleem, bekijk 'm hier.

Veel leesplezier met #2!

Hartelijk groet,

Sales Team Santander Consumer Finance
TIP 1

In de editie #1 hebben we alles verteld over PSD2 in het aanvraagproces boven €1.000
of m.a.w.: Toestemming voor inzien bankafschrift, geen upload meer nodig.


Wordt PSD2 aangeboden in het proces? Promoot het dan naar je klant!
Een aanvraag met PSD2 verloopt veel sneller en gemakkelijker, dan zonder PSD2!

iDIN is geen nieuw begrip voor je want bij Santander gebruiken we deze methode al enige tijd voor het online ondertekenen van de financieringscontracten. Maar we leggen hier graag nogmaals uit hoe het werkt en waarom jij als ondernemer er profijt van hebt.

Wat is iDIN?

Kortgezegd is iDIN een dienst van de banken waarmee consumenten zich bij andere organisaties met hun vertrouwde inlogmiddel van de eigen bank kunnen identificeren, inloggen. leeftijd bevestigen en ondertekenen.

Waarom profiteer ik als ondernemer van iDIN?

Door het gebruik van iDIN is het mogelijk geworden om veilig en snel digitaal documenten te ondertekenen. Zoals je weet zorgt financieren ervoor dat je meer verkoopt. En nu met iDIN zorg je er ook voor dat de financieringsaanvraag sneller kan worden goedgekeurd. Zo haal jij sneller je targets!

Welke banken werken met iDIN?

iDIN is in principe beschikbaar voor alle klanten met telebankieren want vrijwel alle grote banken zijn 'issuer' van iDIN. Op dit moment zijn dat:

  • ABN AMRO
  • ING
  • Rabobank
  • SNS
  • ASN Bank
  • RegioBank
  • Bunq

Volgende fase


We zijn inmiddels ook bezig om iDIN in te zetten bij stap 1 in het aanvraagproces: de identificatie.

iDIN ter identificatie is nog niet in al onze verkoopkanalen geintroduceerd, maar deze manier van identificeren van een klant zorgt ervoor dat het aanvraagproces nog sneller kan verlopen.

Bovendien is dan het ondertekenen van het financieringscontract nog eenvoudiger, want in die gevallen ontvangt de klant een SMS met een code. Veilig, snel, simpel en transparant!
En natuurlijk zoals bij iedere aanvraag: de partner van je klant krijgt altijd zelf een e-mail voor het uploaden van documenten en voor het medeondertekenen van het contract! Dus laat je klant altijd zorgen voor correcte e-mailadressen in de aanvraag!

Kortom: de digitale snelweg zorgt ervoor dat financieren een steeds eenvoudiger onderdeel wordt van je verkoopproces.
En dat er ook digitale mogelijkheden zijn voor je POS-verkopen, dus de offline-verkopen, lees je in ons volgende artikel!


TIP 2

Snelle check welk maandbedrag je klant gaat betalen? Gebruik de pre-check calculator!
Ook te plaatsen op je website :-)

JA! Het is nu mogelijk om je point of sale financieringen vanaf €1.000 voortaan online af te ronden zonder al te veel bemoeienis van jou als verkoper.


Hoe werkt dat?
  • Wanneer jouw klant in het verkoopgesprek aangeeft dat hij/zij het product per maand wil betalen en het bedrag is hoger dan €1.000,- dan hoef je op dat moment alleen zijn/haar naam en e-mailadres te vragen.
  • Vervolgens geef je dat, plus het te financieren bedrag en product(en), aan ons door via het partnerdashboard.
  • Daarna ontvangt je klant via zijn/haar e-mail van ons een link, waarmee zelf de aanvraag gestart kan worden!
Dat bespaart jou enorm veel tijd en biedt je klant zeer veel privacy.
En natuurlijk kan jouw klant tijdens de aanvraag thuis indien nodig vragen om assistentie gedurende kantooruren. Of je kiest er alsnog voor om wel zelf de aanvraag voor je klant te doen. Zo ben jij lekker flexibel!

Hoe weet ik dat de aanvraag is goedgekeurd zodat ik het product kan leveren?

Als Santander Partner krijg je toegang tot een dashboard waarmee je de gegevens van je klant doorgeeft en waarin ook de status van alle lopende aanvragen van jouw klanten te vinden is.
Zodra de klant alle acties voor de aanvraag heeft voltooid, wordt de status gezet op ‘kan worden afgeleverd’. Jij neemt dan contact op met je klant voor levering en daarna geef je in het dashboard aan dat het geleverd is. Dan betalen wij jou uit terwijl we met jouw klant de termijnbetaling regelen :-)

Voordelen
  • Privacy – jouw klant hoeft geen persoonlijke documenten met jou te delen ;
  • Tijdsbesparing – je kunt je nu volledig toeleggen op de verkoop;
  • Geen afhandeling van documenten – je hoeft de klant niet naar huis te sturen voor documenten.
  • Minder interactie nodig – financieren is soms nog taboe en nu hoef je alleen maar een link via e-mail te laten sturen.
Deze manier van aanvragen wordt veel gebruikt door onze partners die Groen Lenen aanbieden en is nu klaar om uitgerold te worden naar al onze partners!

Ook flexibel zijn in je financieringsverkopen?

Bel of mail Partner Services via 030 - 6388700 (optie 2) of ps@santander.nl

TIP 3

In onze online Marketing Toolbox vind je alles over de promotie van financieringsproducten.
Boost je omzet en maak er gebruik van!

Gratis POS-materiaal

Klik op de rode button hieronder en je kunt direct via e-mail gratis POS materiaal of

Checklists aanvragen die je helpen in de verkoop, bij onze afdeling Partner Services!



Voor ons product Groen Lenen zijn online leaflets, calculatoren en Checklists aanwezig.
Ook deze materialen zijn aan te vragen via bovenstaande knop bij onze afdeling Partner Services.


Contact

Telefoon: 030-6388700
(kies optie 2)
ma t/m vr 09.00 - 17.00 uur

Onderwerp uitgelicht zien in volgende Nieuwsbrief?
Mail naar ooitwordtnu@santander.nl