BKR registreert alle soorten leningen die er maar bestaan, van de telefoon die u afbetaalt bij een telefoonabonnement tot een persoonlijk lening. In de registratie wordt vermeld hoe het betalingsgedrag is of is geweest. Alle kredietverstrekkers gebruiken BKR vervolgens om te kijken of het voor u verantwoord is om een nieuwe lening af te sluiten, ook wij. Heeft u uw betalingen altijd op tijd gedaan? Dan kan een BKR-registratie zelfs in uw voordeel werken. Sluit u een nieuwe lening af bij ons, dan registreren uw deze weer bij BKR. Zo leent u altijd verantwoord. 

BKR Codering

Het hebben van een BKR-codering kan een ander verhaal zijn. Een codering wordt geplaatst bij verschillende betalingsachterstanden. Kredietverstrekkers gaan meestal niet in zee met mensen waarvan zij denken dat ze niet in staat zijn een lening terug te betalen. Wanneer een codering opgeheven is en dus niet meer geldt, speelt het echter ook geen rol meer bij een nieuwe aanvraag van een lening.

Als u een betalingsachterstand hebt gehad, staat dit nog vijf jaar in het  registratieoverzicht. Dit is omdat de kans groter kan zijn dat dit opnieuw gebeurt. Toch wil dat niet zeggen dat u geen financiering kunt krijgen. Want misschien is uw huidige situatie wel veranderd. Het kan dan helpen om de kredietverstrekker inzicht te geven in uw achtergrond en duidelijk te maken dat de situatie is veranderd. Lees meer op de website van BKR hoe te handelen in zo’n geval.