Welke documenten moet ik aanleveren voor een lening?

Welke documenten u moet overleggen als bewijs, hangt af van uw persoonlijke situatie. Maar de volgende documenten zijn altijd belangrijk:

  • Kopie (of foto in jpeg/jpg formaat) van paspoort of ID-kaart (eventueel inclusief verblijfsvergunning);
  • Of een pdf van uw identiteitsbewijs via de KopieID app van de overheid;
  • Recente (niet ouder dan 2 maanden) pdf van bankafschrift van een volledige maand (te uploaden via uw bankomgeving)*. Nieuw is dat u ook via iDIN (met de inlogmethode van uw bank) veilig en vertrouwd uw bankafschrift kunt laten inzien, zo weet u zeker dat u altijd het juiste aanlevert!;
  • Recente (niet ouder dan 2 maanden) pdf van uw loonstrook van dezelfde maand;
  • Geen loonstrook? Dan andere pdf van uw inkomensspecificatie zoals van een uitkering.
  • *vraagt u een financiering bij ons aan via een winkelier, webshop of servicepartner en is het aanvraagbedrag lager dan €1.000, dan is vaak een bankpas voldoende. Als dat zo is, dan leest u dat vanzelf in de e-mail die wij u sturen als u de aanvraag doet.

Veelvoorkomende uitzonderingen:

  • Wordt uw inkomen op een andere bankrekening gestort dan uw woonlasten (huur of hypotheek) vanaf worden geschreven? Dan hebben we van beide bankrekeningen afschriften nodig van dezelfde maand (upload pdf formaten).
  • Wordt u per week uitbetaald? Dan hebben we niet genoeg aan één loonstrook maar zullen we er twaalf (12) moeten ontvangen van opeenvolgende weken (upload pdf formaten).
  • Ontvangt u een onregelmatigheidstoeslag of een 13e maand? Dan zullen we ook dit moeten terugzien op uw loonstrook.

Voor al deze en andere uitzonderingen geldt: u krijgt via e-mail altijd heel precies te horen welke documenten wij van u nodig hebben.