Ja. Maar het kan zijn dat u langer moet wachten als u ons belt. Wij houden de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en wij volgen de adviezen van het RIVM en de overheid en uit voorzorg werken alle collega’s vanuit huis. Het advies is daarom om uw geldzaken met Santander zoveel mogelijk te regelen via Mijn Rekening of onze Santander App.  Wilt u een nieuwe lening aanvragen? K…

Wij volgen de adviezen van het RIVM. Op dit moment werkt, uit voorzorg, nog een groot gedeelte van onze collega’s vanuit huis. Dit kan betekenen dat het kan voorkomen dat u langer moet wachten als u ons belt en ook poststukken soms niet dezelfde dag worden behandeld. Wij raden u daarom aan om voor al uw geldzaken met ons Mijn Rekening of uw Santander App gebruiken. Maar wees ge…

Ja, wij zijn tijdens onze gebruikelijke openingstijden bereikbaar. Wij houden de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en wij volgen de adviezen van het RIVM en uit voorzorg werken de meeste collega’s vanuit huis. Het kan dus zijn dat u langer moet wachten als u ons belt en ook poststukken kunnen niet dezelfde dag worden behandeld.  Onze accountmanagers doen daarom ook geen be…

U kunt eenvoudig zelf uw adres wijzigen via Mijn Rekening. Klik hier om in te loggen op Mijn Rekening.

U kunt uw bankrekeningnummer wijzigen door een e-mail te sturen naar klantenservice@santander.nl (een brief per post voorzien van uw handtekening mag ook). Stuur de volgende kopieën mee: Kopie geldig legitimatiebewijs; Kopie bankafschrift van uw nieuwe bankrekeningnummer (op naam van dezelfde persoon als het legitimatiebewijs). Wij sturen u dan een Doorlopend machtingsfo…

Voor het wijzigen van uw telefoonnummer kunt u contact opnemen met onze afdeling klantenservice. Klik hier voor onze contactgegevens. Op dit moment kunnen mobiele telefoonnummers alleen schriftelijk worden gewijzigd in een brief met handtekening + een kopie ID. De reden hiervoor is dat het mobiele telefoonnummer onderdeel is van het registratieproces en validatieproces voor Mi…

U kunt geld overmaken van uw Santander rekening naar uw betaalrekening via Mijn Rekening. Deze service is gratis. U kunt ook gebruik maken van de Extra-Geld-Lijn op 030-6388120 (24 uur per dag, 7 dagen in de week bereikbaar). U betaalt alleen de gebruikelijke belkosten. Heeft u een Santander Card met chip en Maestro logo? Dan kunt u met uw betaalkaart afrekenen bij alle winkel…

Welke manier van overmaken u ook kiest (Mijn Rekening, telefonisch of per coupon), het geld staat altijd binnen maximaal 3 werkdagen op uw betaalrekening. Wilt u sneller over uw geld kunnen beschikken? Gebruik dan uw Santander Card. Hiermee kunt u contant geld pinnen bij alle geldautomaten in Nederland en Europa (SEPA-landen), kosten €4,95 per keer. Nog geen Santander Card met…

Ja. Als u geld overmaakt via Mijn Rekening is deze service altijd gratis.

Een accept e-mail is een acceptgiro die u per e-mail ontvangt als u een betalingsachterstand heeft op uw rekening. Met deze digitale acceptgiro kunt u eenvoudig via iDEAL uw betalingsachterstand betalen. Alle betalingsgegevens hebben wij al voor u ingevuld zodat u alleen nog de betaling hoeft te bevestigen.

Als u een accept e-mail ontvangt van ons, dan betaalt u op dezelfde manier als via andere internetbetalingen met IDEAL. Voor de stap-voor-stap handleiding, lees verder AcceptEmail stap voor stap: Klik in de AcceptEmail op de betaallink of het AcceptEmail logo bovenaan de mail U komt dan terecht in een beveiligde betaalomgeving waar u online kunt betalen via iDEAL Kies…

Het voordeel voor u is dat u snel en direct uw betalingsachterstand betaalt. Alle informatie is van tevoren al ingevuld en omdat een Accept Email maar 1 x kan worden betaald, betaalt u nooit dubbel. Via Accept Email zien wij bovendien de volgende dag al dat u geen betalingsachterstand meer heeft. Bij een gewone betaling duurt dat meestal een paar dagen.

Geef uw klacht aan ons door! Uw klacht kunt u schriftelijk of per e-mail indienen.Per post: Santander Consumer Finance, t.a.v. afdeling Customer Care, Postbus 2343, 3500 GH Utrecht Via e-mail: customercare@santander.nl Meestal kunnen wij de klacht binnen 10 werkdagen oplossen. Soms lukt dat niet of kan dat niet. Dan informeren wij u over de tijd die we denken nodig te hebben,…

Voor elke klacht zoeken wij naar de beste oplossing. Bent u het niet eens met de uitkomst, ondanks de behandeling van uw klacht door onze afdeling Customer Care, schrijf dan naar:Santander Consumer Finance Klachtenmanagementt.a.v. de directiePostbus 23433500 GH Utrecht Wanneer u daarna ontevreden blijft over de behandeling  van uw klacht door Santander, dan kunt u een bericht…

Heeft u de Nabestaandenbescherming naast uw Persoonlijke Lening afgesloten en u overlijdt voordat uw lening is afbetaald, dan wordt de schuld afgelost die u op dat moment nog heeft* af. Heeft u de Nabestaandenbescherming afgesloten bij een Doorlopend Krediet, dan wordt altijd de kredietlimiet uitbetaald. Uw lening wordt afgelost en het restbedrag tot aan de kredietlimiet wordt…

De premie voor de Nabestaandenbescherming verschilt per lening waarbij u de verzekering afsluit: Nabestaandenbescherming bij een Persoonlijke leningDe maandelijkse premie bedraagt 0,031%,dit wordt berekend over uw oorspronkelijk leenbedrag, met een minimum van € 2,15 per maand. Verder betaalt u eenmalig €12,50 poliskosten aan de verzekeraar en eenmalige bemiddelingskosten van…

Voor iedereen tot 58 jaar die een Doorlopend Krediet of Persoonlijke Lening van Santander heeft. U kunt de verzekering Santander Nabestaandenbescherming direct bij uw lening afsluiten.

Als u bij ons een nieuwe lening aangaat en tussen de 18 en 58 jaar oud bent, kunt u de Santander Nabestaandenbescherming direct afsluiten bij uw lening om uw nabestaanden te beschermen.

Op de polis staat hoe lang de verzekering duurt. U betaalt premie per maand. De verzekering loopt minimaal één jaar. De verzekering loopt automatisch door. U hoeft daarvoor niets te doen. Als u de verzekering wilt stopzetten, kan dat op elk moment vanaf één jaar na de ingangsdatum van de verzekering.

Als u  de verzekering Santander Nabestaandenbescherming wilt stoppen, kunt u op elk moment vanaf één jaar na de ingangsdatum de bescherming opzeggen. Stuur, minimaal één maand vooraf, een brief met uw opzegging, klantnummer en uw handtekening naar de verzekeraar.

U kunt de Santander Nabestaandenbescherming direct bij uw aanvraag voor een offerte voor een Doorlopend Krediet of Persoonlijke Lening van Santander, aanvragen.

U bent klant bij Santander Consumer Finance S.A., branche Nederland met uw persoonlijke lening (lening op afbetaling) of uw doorlopend krediet. Santander Consumer Finance opereert als tussenpersoon om u een verzekering bij uw krediet aan te bieden. Dit betekent dat wij u een verzekering aanbieden via één van onze verzekeringspartners: CNP Santander Insurance (CNPSI) of London G…

Indien u een claim wenst in te dienen, doet u dit rechtstreeks via uw verzekeraar. Check eerst wie uw verzekeraar is: CNP Santander Insurance of London General Insurance. U vindt uw verzekeraar terug op uw polisformulier. Uw verzekeraar is afhankelijk van de datum waarop u de polis afgesloten heeft. Klik hier om na te gaan wie uw verzekeraar is. Bent u niet zeker? Neem dan con…

Onze verzekeringspartners werken zelf ook samen met een partij die uw claim zal behandelen. Wie uw claim behandelt, hangt af van de datum waarop u de polis afgesloten heeft. Polis tot en met 16 april 2018 : The Warranty Group (TWG) / Assurant ~ partner van London General Insurance (LGL/LGI) Polis vanaf 17 april 2018 : Marsh ~ partner van CNP Santander Insurance (CNPSI). …

Nee, u bent niet verplicht om de Nabestaandenbescherming af te sluiten. Wel beschermt dit uw familie tegen een extra financiële last bij overlijden.

Heeft u een klacht? Dan kunt u daarover een brief sturen naar de verzekeraar. Verwijs in uw brief naar het polisnummer.  Bent u niet tevreden met de beslissing van de directie? Stuurt u dan een brief naar:Klachteninstituut Financiële DienstverleningPostbus 932572509 AG Den Haag

Ja, uw leeftijd bepaalt voor een deel of u in aanmerking komt voor de verzekering. Voor de nabestaandenbescherming moet u tussen de 18 en 58 jaar oud zijn.

Er zijn een aantal risico's uitgesloten. In de algemene voorwaarden kunt u de lijst raadplegen. Deze lijst is niet limitatief.

Santander Consumer Finance biedt u via Chubb, het Familie Zorgplan. Deze verzekering kan in ieder geval de financiële zorgen wegnemen. Het Familie Zorgplan keert uit na overlijden ten gevolge van een ongeval waar ook ter wereld. U kunt zich al verzekeren voor een premie van €9,89 per maand voor een uitkering van €100.000 bij overlijden in Nederland en €200.000 bij overlijden in…

Na de eerste schok moeten meestal meteen al hoge uitgaven worden bekostigd. Niet altijd biedt uw zorgverzekering daarop een antwoord. Ook aanpassingen in het dagelijks leven zullen nodig zijn, die niet alleen de invalide zelf kunnen treffen maar ook de rest van het gezin. In een later stadium kunnen nog duurdere aanpassingen nodig zijn, denk hierbij bijvoorbeeld aan een aangepa…

Om te zorgen dat u uw vaste lasten kunt blijven betalen en de leuke dingen in het leven kunt blijven doen in geval van tijdelijke arbeidsongeschiktheid door een ongeval en- of ziekte of onvrijwillige werkloosheid, heeft CHUBB in samenwerking met Santander de verzekering Budget Bescherming ontwikkeld.Het is een verzekering die maximaal €425 per/maand uitkeert gedurende 12 maande…

U vindt deze informatie in Mijn Rekening. Heeft u nog geen inlog voor Mijn Rekening? Registreer u dan snel.

Voor een leenaanvraag heb je een bankafschrift nodig. We hebben hieronder een overzicht gegeven hoe een bankafschrift te donwloaden van zoveel mogelijk banken, op alfabetische volgorde.: ABN AMRO 1. Log in op je rekening bij ABN AMRO. 2. Klik op de betreffende rekening. 3. Klik bovenin het scherm op 'Tools'. 4. Vervolgens klik je op 'Afschriften' en 'Fin. Jaaroverzicht'. 5. Se…

Wij hebben meerdere ABN bankrekeningnummers voor verschillende leenproducten.  Heeft uw een auto- of motorfinanciering via een dealer afgesloten, dan kunt u de bedragen overmaken naar bankrekening : NL37ABNA0487637518 Heeft uw een ander type financiering zoals een geldlening of MediaMarkt product, dan kunt u de bedragen overmaken naar bankrekening: NL22ABNA0487710150 Ver…

De economische crisis die het COVID-19 virus veroorzaakt is acuut en zal sommigen diep treffen. Huishoudens kunnen in geldproblemen komen en zullen misschien meer krediet gaan afsluiten. Daarom vindt de overheid het belangrijk om nu extra te letten op verantwoorde kredietverlening. Een verlaging van de maximale kredietvergoeding  per jaar (oftewel de rente per jaar) is daarvoor…

De nieuwe maximale rente van 10% per jaar geldt voor nieuwe kredieten afgesloten na 10 augustus 2020 tot 1 juni 2022. • Heeft u momenteel een doorlopend krediet met een rente hoger dan 10% per jaar? Dan profiteert u ook van de verlaging bij alle nieuwe opnames uit uw krediet tussen 10 augustus 2020 tot 1 juni 2022. • Heeft u momenteel een doorlopend krediet met een jaarrent…

Nee, uw maandbedrag is vast en verandert niet.Wij hebben in uw contract (de kredietovereenkomst) met u afgesproken dat uw maandbedrag een bepaald percentage van het uitstaand saldo of uw kredietlimiet is. Dat verandert niet. terug naar veelgestelde vragen over de tijdelijke verlaging maximale rente

Nee. Uw maandbedrag verandert niet. De manier waarop u aflost ook niet. In uw contract (kredietovereenkomst) leest u hoe de aflossing werkt op uw krediet. Bij een doorlopend krediet lost u maandelijks 1,5% van de kredietlimiet af. De kredietlimiet is het maximale met u afgesproken bedrag dat u kunt opnemen. Bij Betaalplan of Betaal per Maand doorlopend krediet lost u maandel…

Als u geen nieuwe opnames of aankopen vanuit uw doorlopend krediet doet, dan verandert er niets voor u. De verlaging van de maximale rente geldt alleen voor nieuwe kredieten of nieuwe opnames van uw bestaande doorlopend krediet en voor de aankopen die u doet met uw Santander Card of MediaMarkt-betaalkaart. Het gevolg is dat u minder lang afbetaalt voor dit deel van uw krediet. …

Na afloop van de periode met tijdelijke verlaagde rente – dus vanaf 1 juni 2022 - wordt bij een doorlopend krediet het huidige rentetarief weer berekend. Uiteraard informeren wij u vooraf als u een doorlopend krediet heeft. Heeft u een doorlopend krediet afgesloten tussen 10 augustus 2020 - 31 mei 2022 via een winkel, webshop of direct op onze website met een rente van 10%?…

Had u al een doorlopend krediet vóór 10 augustus 2020? De rente die voor uw krediet gold toen u uw doorlopend krediet afsloot, vindt u terug in uw contract (kredietovereenkomst). Als die rente hoger is dan 10%, betaalt u tussen 10 augustus 2020 - 31 mei 2022 voor nieuwe opnames 10% rente per jaar. Vanaf 1 juni 2022 betaalt u voor nieuwe opnames weer de rente die in uw contrac…

Doorlopend krediet: Heeft u een doorlopend krediet, dan incasseren wij iedere maand automatisch het met u afgesproken maandbedrag. Daarvan is een deel aflossing en een deel rente. Dit doen wij zolang u een uitstaand saldo heeft. Heeft u geen uitstaand saldo/balans, dan incasseren wij niet. ⇒Wanneer u meer wilt aflossen dan het maandbedrag, dan mag u altijd een extra betaling d…

Wij hebben meerdere ABN bankrekeningnummers voor verschillende leenproducten.  Heeft uw een auto- of motorfinanciering via een dealer afgesloten, dan kunt u de bedragen overmaken naar bankrekening : NL37ABNA0487637518 Heeft uw een ander type financiering zoals een geldlening of MediaMarkt product, dan kunt u de bedragen overmaken naar bankrekening: NL22ABNA0487710150 Ver…

De rente op een persoonlijke lening (ook wel aflopend krediet genoemd) is een vooraf vastgestelde rente en is berekend over de hele looptijd van de lening. Deze rente staat vast en verandert niet zolang uw lening loopt. Ook de tijdelijke maatregel van de overheid verandert hier niets aan. terug naar veelgestelde vragen over tijdelijke verlaging maximale rente …

Als u een persoonlijke lening heeft of een (doorlopend) krediet zonder opnamemogelijkheid, dan verandert er niets voor u. De rente staat vast en verandert niet totdat alles is betaald. Dan is uw lening of krediet volledig afgelost en afgerond. Ook als u een doorlopend krediet heeft (met of zonder opnamemogelijkheid) met een jaarlijkse rente die lager is dan 10%, dan verandert…

Met dit krediet kunt u geen geld opnemen uit uw krediet of aankopen doen. Het kan zijn dat uw doorlopend krediet (tijdelijk) is omgezet naar een krediet zonder opnamemogelijkheid. Het kan ook zijn dat u persoonlijke lening heeft. In beide gevallen geldt de tijdelijke renteverlaging niet voor uw huidige financiering. terug naar veelgestelde vragen over de tijdelij…

Een lening oversluiten betekent dat u bij een kredietverstrekker geld leent om uw andere leningen af te lossen. U neemt in dit geval dus een lening bij Santander om andere leningen af te betalen. Om dit te doen zijn er 3 stappen. Tel eerst uw leningen bij elkaar op en bereken dan uw besparing. Daarna kunt u direct uw lening aanvragen. Klik hier  voor het  . Hulp nodig? Bel 030…

U kunt verschillende soorten leningen oversluiten. Denk bijvoorbeeld aan: ● Persoonlijke lening ● Doorlopend krediet ● Rood stand op je betaalrekening● Creditcardschulden ● Postorderkredieten Onderhandse leningen, dus bijvoorbeeld bij familieleden of vrienden, kunt u niet oversluiten.

Hoeveel en óf u bespaart is afhankelijk van de leningen die u oversluit en de betaalttermijnen die u kiest. U kunt dit gemakkelijk uitrekenen met onze calculator.

Dat ligt aan de situatie. Bureau Krediet Registratie (BKR) registreert alle soorten leningen die er maar bestaan, van de telefoon die u afbetaalt bij een telefoonabonnement tot een persoonlijk lening. Kredietverstrekkers gebruiken BKR vervolgens om te kijken of het voor u verantwoord is om een nieuwe lening af te sluiten. Zo ook Santander: wij kijken bij BKR of u een lening bij…

Nee dit kan niet. Wij gebruiken het BKR om te kijken of het voor u verantwoord is om een nieuwe lening af te sluiten. Bureau Krediet Registratie (BKR) registreert alle soorten leningen. Dat betekent bijvoorbeeld ook de telefoon die u afbetaalt bij een telefoonabonnement.Wij moeten deze toets doen om u een lening te kunnen verstrekken.

Ja, dat kan. Als de inkomen-lastentoets, die Santander uitvoert, het toelaat kunt u altijd een bedrag bijlenen. Vraag simpelweg een hoger leenbedrag aan en u hoort vanzelf wat de mogelijkheden zijn.

Het maandbedrag is precies zo berekend dat u binnen de vastgestelde afgesproken looptijd uw nieuwe lening heeft afgelost. U betaalt iedere maand een vast bedrag aan uw kredietverstrekker. Dit bedrag bestaat voor een deel uit aflossing en voor een deel uit rente. De rente betaalt u over het deel dat u nog niet heeft afbetaald. Dat maakt het rentedeel gedurende de looptijd dus st…

Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat er iets aan uw situatie verandert waardoor u moeite krijgt met het aflossen van uw lening. Arbeidsongeschiktheid, werkloosheid of een scheiding – dit soort grote veranderingen in uw leven heeft u niet altijd in de hand, maar kunnen een grote impact hebben op of u uw lening nog kunt terugbetalen. Het belangrijkste in een dergelijk geval is…