Wij zijn op dit moment druk bezig met het maken van alle berekeningen, maar dit kost tijd. Het kan daarom zo zijn dat u nog niets van ons heeft vernomen. Klanten die in aanmerking komen voor compensatie ontvangen automatisch een bericht zodra de berekening af is. U hoeft dus niets te doen nu. Wij streven ernaar om aan het einde van het eerste kwartaal van 2024 klaar te zijn met…

Niet iedereen die bij ons klant is of is geweest, komt in aanmerking voor compensatie op basis van de Compensatieregeling.Personen die in het verleden klant bij ons waren maar dat niet langer zijn, komen niet in aanmerking voor compensatie onder de compensatieregeling. Daarnaast vergoeden wij geen compensatie over contracten die zijn afgesloten na 1 april 2018, omdat dit buiten…

Nee, doorlopend kredieten afgesloten na 1 april 2018 komen niet in aanmerking voor compensatie volgens de Compensatieregeling. Dit is omdat het compensatiebedrag wordt berekend tot 1 april 2018. U leest er hier meer over.Heeft u een klacht over uw doorlopend krediet, dan kunt u gebruik maken van de mogelijkheid om bij ons een klacht in te dienen, bij het Kifid of een procedure…

De berichten over mogelijke compensatie sturen wij naar de bij ons bekende contactpersoon en dat is in de meeste gevallen de hoofdaanvrager van het krediet.

Wij vinden het belangrijk dat wij zorgvuldig omgaan met uw gegevens. En daarom willen we zeker weten dat wij daadwerkelijk met u contact hebben voordat wij bepaalde (vertrouwelijke) informatie verstrekken. Dit is de reden dat wij een aantal controlevragen stellen middels het compensatieformulier. Nadat u deze controlevragen hebt beantwoord en wij deze hebben gecontroleerd, ontv…

iDIN is een dienst van de gezamenlijke banken waarmee u als consument gemakkelijk en veilig uzelf kunt legitimeren of documenten kunt ondertekenen.U logt hiermee in op dezelfde manier als bij de bank waar u uw online geldzaken regelt. Voor meer informatie hoe iDIN werkt, kijkt u hier.

U heeft twee weken de tijd om de vaststellingsovereenkomst voor het compensatieaanbod te ondertekenen. Na deze twee weken vervalt het aanbod. Maar als u echter meer tijd nodig heeft, denken wij natuurlijk graag met u mee. U kunt dan contact opnemen via e-mail rente.compensatie@santander.nl of telefonisch tijdens kantooruren via 030-638 8052.

Niet alle banken maken gebruik van iDIN. Dit geldt bijvoorbeeld voor KNAB. Als uw bank er niet tussenstaat, betekent dit dat uw bank geen gebruik maakt van iDIN. Mocht u een ander bankrekeningnummer hebben bij een bank die wel gebruik maakt van iDIN, dan kunt u beter die bank selecteren. Heeft u alleen een bankrekeningnummer bij een bank die (nog) geen gebruik maakt van iDIN, d…

Het is alleen mogelijk om met een Nederlands bankrekeningnummer gebruik te maken van iDIN voor de ondertekening van de vaststellingsovereenkomst. Als u geen Nederlands bankrekeningnummer meer heeft, neem dan contact op met ons via e-mail rente.compensatie@santander.nl en dan zoeken we een oplossing voor ondertekening van de vaststellingsovereenkomst.

Neem contact op met uw bank. iDIN is namelijk een dienst van banken waarmee u als consument uzelf gemakkelijk en veilig kan legitimeren of kunt ondertekenen. Voor meer informatie hoe iDIN werkt, kijkt u hier.Als uw bank niet tussen de iDIN-mogelijkheden staat, betekent dit dat uw bank geen gebruik maakt van iDIN. Mocht u een ander bankrekeningnummer hebben bij een bank die wel…

Als u bericht van ons heeft ontvangen dat u in aanmerking komt voor compensatie, en u wilt de vaststellingsovereenkomst liever handmatig ondertekenen in plaats van digitaal met iDIN dan kan dat.Vraag dit op via een e-mail naar rente.compensatie@santander.nl o.v.v. uw klantnummer. Of bel tijdens kantooruren met 030-6388052.Let op dat u maximaal 2 weken de tijd heeft om de vastst…

Heeft u het compensatieaanbod geaccepteerd? Dan heeft u tot 14 dagen na de datum van ondertekening de tijd om hierop terug te komen. Wij noemen dit ook wel het herroepen van uw keuze. Dit is kosteloos en u kunt hiervoor contact met ons opnemen door een e-mail te sturen aan: rente.compensatie@santander.nl. U ontvangt een bevestiging zodra uw verzoek verwerkt is. Herroepingsrecht…